Viză Thailanda

Cetățenii din România care călătoresc în Thailanda în scop turistic au nevoie de viză!

Viză de afaceri pentru Thailanda

Cetățenii din România care călătoresc în Thailanda pentru afaceri au nevoie de viză!

Viză de tranzit pentru Thailanda

Cetățenii din România care călătoresc în Thailanda în tranzit au nevoie de viză!

Important

Pentru moment, Centrul de Vize și Legalizări T&B International din București (România), nu oferă servicii suport pentru obținerea vizelor pentru Thailanda. Pentru obținerea vizei și alte detalii suplimentare vă rugăm să vă adresați Ambasadei Regatului Thailanda la București.

Pentru a veni în sprijnul dvs. vă punem la dispoziție lista de documente necesare și alte indicații privind obținerea vizelor de călătorie în Thailanda. Vă rugăm să țineți cont ca aceste informații au rol informativ, unicele în măsura să decidă lista completă de documente fiind misiunile diplomatice sau consulare thailandeze. .

Viza turistică se acordă cetățenilor străini care intenționează să călătorească în Thailanda pentru activități turistice (viză categoria TR) sau pentru tratamente medicale (viză categoria MT). Cu titlu de excepție, cei care se deplasează în Thailanda pentru scurte întâlniri cu partenerii de afaceri (pentru discuții/ședințe sau similar) pot aplica de asemenea pentru o viză de turism. De asemenea, aceștia din urmă au posibilitatea să aplice pentru o viză de afaceri (Non-Immigrant de tip B) – consultați secțiunea Viză de Afaceri pentru detalii.

Viza în scop turistic se emite cu o intrare cu o valabilitate de 3 luni sau cu intrări multiple cu o valabilitate de 6 luni. Perioada de valabilitate a vizei începe la data eliberării acesteia. Puteți intra oricând în aceasta perioadă pe teritoriul Thailandei și rămâne pentru perioada de ședere permisă, respectiv 60 de zile.

Activitățile laborale nu sunt permise pe baza vizei de turism. Persoanele care doresc să desfășoare activități lucrative în Thailanda, trebuie să aplice pentru o viză de muncă (Non-Immigrant Category B for work Visa).

Acte necesare - viza turistică Thailanda

  1. Pașaport al cărui termen de valabilitate să fie de minim 6 luni și să aibă minim 2 pagini libere. Pașaportul trebuie să fie însoțit de o copie după pagina cu datele de identificare (bio-data identification page).
  2. Copie CI (documentul național de identitate).
  3. O fotografie color 3,5 cm x 4,5 cm pe fundal alb, nu mai veche de 6 luni. Fața trebuie să fie vizibilă în totalitate (fără ochelari, cu capul descoperit - exceptând situația în care din motive religioase sau etnice se impune acoperirea capului).
    Fotografia se va lipi în formularul de aplicare pentru viză (nu se acceptă fotografiile capsate).
  4. Formular viză Thailanda - semnat în original.
  5. Biletele electronice de avion dus-întors. Nu este suficientă confirmarea rezervării, trebuie prezentate biletele : (a) trebuie să scrie e-ticket și să aibă numărul biletului menționat/Ticket Number SAU (b) să aibă un cod de bare. Dacă nu v-ați rezervat biletul de avion, puteți consulta aici ofertele disponibile pentru Zboruri către Thailanda.

    Note:

    (1) În cazul în care biletele nu sunt achiziționate direct de la compania aeriană ci prin intermediul unui website (agenție online) nu se va prezenta confirmarea primită inițial pe e-mail, ci biletele primite ulterior (e-ticket cu nr.). Același lucru este aplicabil și în cazul achiziționării unui pachet turistic achiziționat printr-o agenție de turism (se vor prezenta biletele și nu confirmarea turului).

    (2) În cazul unui grup/familie se vor imprima biletele de avion pentru fiecare dintre călători (chiar dacă sunt toate numele pe același bilet). Solicitările de vize sunt individuale, prin urmare trebuie constituit un dosar individual pentru fiecare solicitant în parte.

    (3) În cazul în care compania aeriană nu eliberează nici e-ticket, nici cod de bare, este necesar să se prezinte adițional dovada achitării biletelor de avion (un extras de cont cu tranzacțiile din care să reiasă plata către respectiva companie). Acest document este necesar în cazul companiei Fly Dubai și a oricăror alte companii care nu emit e-ticket/cod de bare.

  6. Rezervările la hotel pentru întreaga perioadă de ședere. Dacă incă nu v-ați rezervat hotelul, vă oferim posibilitatea de a găsi cele mai bune oferte de Hoteluri în Thailanda.

    Note:

    (1) După caz, în rezervare trebuie să apară numele tururor persoanelor care călătoresc ca parte a aceluiași grup (indiferent că este vorba de doua sau mai multe persoane). Această regulă se aplică inclusiv în cazul membrilor aceleiași familii. Se vor imprima rezervările pentru fiecare persoană în parte. Solicitările de vize sunt individuale, prin urmare trebuie constituit un dosar individual pentru fiecare solicitant în parte.

    (2) Rezervările trebuie să acopere întreaga perioadă de ședere în Thailanda (fie că este vorba de cazarea la un singur hotel/resort sau la mai multe). Se vor prezenta rezervările pentru fiecare unitate de cazare.

  7. Adeverință de la angajator (employment certificate), în care să se menționeze locul de muncă, funcția, salariul, data și numărul contractului de muncă.

    Note:

    (1) După caz, în cazul angajaților full-time cu un salariu net considerat insuficient pentru întreținerea pe durata călătoriei, se va prezenta adițional un extras de cont din care să reiasă dovada solvabilității economice (deținerea de fonduri suficiente). Este de preferat un cont de economii. Thailanda impune o limita minimă de 20.000THB/persoană (aprox. 2500 lei/persoană). În cazul din urma, un extras de cont obținut prin Internet Banking este acceptabil (doar dacă este precizat numele posesorului), în caz contrar trebuie obținut direct de la unitatea bancară (ștampilat).

    (2) În cazul persoanelor fizice autorizate (PFA) sau celor care dețin firme (SRL) se va prezenta în mod obligatoriu un extras de cont pe ultimele 6 luni (plus luna în curs), ștampilat de unitatea bancară, din care să reiasă deținerea de fonduri suficiente pentru întreaga durată a călătoriei și orice alte documente care demonstrează statutul acestora.

  • Pe lângă adeverința de salariat, se va prezenta în mod obligatoriu un extras de cont pe ultimele 6 luni plus luna în curs), ștampilat de unitatea bancară, din care să reiasă dovada solvabilității economice (deținerea de fonduri suficiente) – un sold minim de 6000 EUR (sau echivalentul în altă monedă) prezent constant pe parcursul ultimelor 6 luni.
  • O scrisoare de confirmare de la un spital din Thailanda, fișă medicală, certificate medicale care să ateste nevoia urmării unui tratament în Thailanda.

NOTĂ: Personalul consular, în cazul în care consideră necesar, își rezervă dreptul de a solicita orice alte documente adiționale.

RECOMANDARE! Deși nu este obligatorie prezentarea unei asigurări medicale de călătorie pentru obținerea vizei, pentru o călătorie în siguranță și pentru evitarea costurilor medicale foarte ridicate în cazul unui eveniment medical neplăcut pe timpul șederii, vă recomandăm insistent să încheiați o sigurare medicală de călătorie. Puteți obține online aici asigurarea medicală pentru Thailanda.

În cazul călătoriilor cu minori, pentru obținerea vizelor, pot fi solicitate documente adiționale în funcție de fiecare caz, după cum urmează:
  1. Dacă viza este solicitată pentru minorul care călătorește cu ambii părinți:
    • Certificatul de naștere (original și copie)
  2. Dacă viza este solicitată pentru minorul care călătorește cu unul dintre părinți:
    • Certificatul de naștere (original și copie)
    • Declarație notarială (original și copie) privind acordul unuia dintre părinți pentru ieșirea din țară a minorului însoțit de celălalt părinte. Adițional, se va prezenta copia pașaportului părintelui care nu însoțește minorul (sau copia cărții de identitate dacă nu dispune de pașaport).
  3. Dacă viza este solicitată pentru minorul care călătorește însoțit de o altă persoană fizică majoră:
    • Certificatul de naștere (original și copie)
    • Declarația notarială (original și copie) privind acordul ambilor părinți pentru ieșirea din țară a minorului însoțit de o altă persoană fizică majoră. Adițional, se va prezenta o copie după pașapoartele (sau CI) părinților.

În cazul părinților divorțați, declarația notarială a celuilalt părinte este necesară doar în cazul custodiei comune. În caz contrar, se va prezenta hotărârea judecătorească definitivă și irevocabilă prin care minorul i-a fost încredințat sau, după caz, prin care i-a fost atribuită exercitarea în mod exclusiv a autorității părintești. În cazul în care celălalt părinte este decedat, dispărut sau decăzut din drepturi se va face dovada decesului/dispariției/decăderii din drepturile părintești prin prezentarea documentelor care dovedesc acest aspect (certificatului de deces, comunicare oficială din partea misiunilor diplomatice sau a oficiilor consulare în străinătate, hotărârea judecătorească definitivă de declarare a morții, de constatare a dispariției sau a decăderii din drepturi, după caz). În cazul în care ambii părinți sunt decedați/decăzuți din drepturi se va prezenta declarația reprezentantului legal al minorului.

  • Atenție! Depășirea perioadei de ședere acordată prin viză este considerată o încălcare a legii și se sancționează cu: plata unei amenzi la punctul de trecere a frontierei la plecare. Fără achitarea acestor taxe, nu este permisă trecerea frontierei de stat. Depășirea perioadei acordate prin viză cu o perioadă mai mare de 40 de zile, riscă dispunerea arestării sau a interdicției intrării pe teritoriul țării și înregistrarea persoanei pe lista neagră/a indezirabililor, cărora le este refuzat dreptul de intrare în Regatul Thailandei. Dacă din diferite motive sunteți nevoiți să rămâneți în Thailanda pentru o perioadă mai mare decât cea acordată prin viză, vă rugăm să luați legătura cu autoritățile locale de imigrare înainte de expirarea vizei.
  • Vă recomandăm să încheiați o asigurare medicală valabilă pe toată durata călătoriei și să va informați asupra masurilor profilactice și tipurilor de vaccinuri care trebuie efectuate înainte de a călători, urmărind recomandările Organizației Mondiale a Sănătății.
  • Cei care sosesc direct dintr-o țară în care Febra Galbenă este endemică (inclusiv dacă au tranzitat printr-un aeroport aflat în una din aceste țări), vor trebui să prezinte la punctul de trecere al frontierei din Thailanda - Certificatul Internațional de Vaccinare pentru prevenirea Febrei Galbene. Vedeți lista țărilor în care Febra Galbenă este endemică.
  • Regimul medicamentelor. Cetățenii străini pot avea asupra lor medicamente uzuale pentru stricta necesitate personală. Este recomandat ca cei care se află sub tratamente să dețină prescripția medicală de la medicul curant. Există restricții în privința medicamentelor psihotrope. Atenție! Introducerea în Thailanda a drogurilor de orice natură este interzisă și aspru pedepsită de lege.
  • Recomandăm tuturor cetățenilor români sau de orice altă naționalitate care se deplasează în Thailanda, să urmărească în permanență recomandările autorităților locale. Recomandările de călătorie ale statelor UE pentru Thailanda pot fi urmărite accesând motorul Travel Advice.
  • În cazul în care întâmpinați o situație de urgență pe parcursul călătoriei în Thailanda, contactați imediat Ambasada sau Consulatul țării dvs. din această țară, care vă poate oferi asistența consulară de specialitate. În situația în care țara dvs. nu este reprezentată în aceast stat, adresați-vă Misiunii Diplomatice sau Consulare a țării dvs. în a cărei jurisdictie se înscrie Thailanda. Cetățenii români, în caz de necesitate, se pot adresa Ambasadei României în Regatul Thailandei (Bangkok), care asigură reprezentarea diplomatică și consulară a României în Thailanda. De asemenea, există un Consulat Onorific al României la Pattaya, care poate sprijini rezolvarea unor probleme urgente, prin contactele cu autoritățile locale, dar care nu poate emite documente de identitate românești sau realiza formalități consulare. Responsabilă de eliberarea de documente oficiale românești și de acordarea de asistență consulară pe teritoriul Thailandei este doar Ambasada României la Bangkok. În cazul unor incidente grave (inclusiv furtul/pierdera documentelor de călătorie) anunțați autoritățile locale (Poliția tel. 191) și Ambasada.
  • Vă informăm că orice cetățean al Uniunii Europene aflat într-o țară din afara Uniunii în care propriul său stat nu este reprezentat are dreptul la protecție din partea autorităților diplomatice sau consulare ale oricărei alte țări din Uniune. Prin urmare, în cazul în care propriul dvs. stat nu are o misiune diplomatică sau consulară rezidentă în Thailanda, aveți dreptul la protecție din partea autorităților diplomatice sau consulare ale oricărei alte țări membre a UE care dispune de o misiune rezidentă în Thailanda, în aceleași condiții ca și resortisanții țării respective. Pentru lista țarilor UE cărora va puteți adresa în Thailanda utilizați motorul de căutare din secțiunea - Protecția Cetățenilor Uniunii Europene în Străinătate disponibil în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.

Permisiunea de revenire/Re-Entry Permit Thailand

Cetățenii străini, posesori ai vizelor pentru Thailanda cu o singură intrare, care doresc să călătorească în altă țară vecină și ulterior să revină în Thailanda înainte de expirarea vizei (90 de zile de la data emiterii), pot solicita în anumite condiții un „Permis de Revenire/Re-Entry Permit” din partea autorităților de imigrare thailandeze. Această permisiune vă dă dreptul de revenire în Thailanda și să folosiți valabilitatea vizei inițiale până la expirarea perioadei maxime permise de ședere. Dacă nu se solicită permisiunea de revenire, viza se anulează automat la ieșirea din Thailanda, pentru reintrare fiind necesară obținerea altei vize. Permisiunea poate fi solicitată la orice birou de imigrări (exemplu: Thai Immigration localizat la Government Center B, Chaengwattana Soi (Road) 7, Laksi, Bangkok sau orice birou local de imigrări) sau pe aeroporturile internaționale din Thailanda.

www.booking.com

Cele mai bune hoteluri și locuri de cazare în Thailanda

www.expedia.com

Oferte de zboruri spre Thailanda

www.emag.ro

Asigurări medicale și de călătorie pentru Thailanda

Visa and Legalisation Center T&B International, is not affiliated with the government of Thailanda and provides expediting services for visa to Thailanda and charges a service fee.

Centrul de vize și legalizări T&B International, nu este afiliat guvernului din Thailanda și oferă servicii de pregătire și expediere a documentelor pentru vizelele pentru Thailanda percepând o taxă pentru serviciile prestate. Centrul de Vize nu este implicat în procesul de evaluare, aprobare sau refuzare a cererilor pentru viză și prin urmare nu își asuma răspunderea pentru decizia reprezentanților consulari sau de imigrări. Deciziile finale sunt luate doar de către Secția Consulară - Ambasada Thailanda sau de autoritățile de imigrări, după caz.

Viză Diplomatică/Oficială pentru Thailanda

Cetățenii din România care călătoresc în Thailanda pentru vizite oficiale nu au nevoie de viză!

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea folosirii acestora și a politicii noastre de utilizare a fișierelor de tip cookies. Am înțeles